GENERAL MANAGEMENT





စီမံခန္႕ခြဲမ ွုလုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ား

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း (Planning)

စီမန္ခန္႕ခြဲမွု လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား ထဲက ပထမဆံုး လုပ္ငန္းစဥ္က လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း Planning ၿဖစ္ပါတယ္။

Planning ကုိ မေဆြးေႏြးခင္ စီမံခန္႕ခြဲမွု လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ားကေတာ႕-

(၁) လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း (Planning)

(၂) ဖြဲ႕စည္းျခင္း (Organizing)

(၃) ညႊန္ၾကားျခင္း (Directing))

(၄) ညွိႏွိုင္းျခင္း (Coordinating)

(၅) ကြပ္ကဲျခင္း (Controlling)

(၆) ဆံုးျဖတ္မွုျပဳျခင္း (Decision Making)

(၇) ျပသာနာေျဖရွင္းျခင္း (Problem Solving)

(၈) ေခါင္းေဆာင္မ ွုေပးျခင္း (Leading) တို႕ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႕  ေပါ႕ဒ္ကိုလ္ (P2ORD2CO2L)လို႕  အတိုေကာက္ မွတ္လို႕ရပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ေရးဆြဲျခင္း (Planning) ဆိုတာကေတာ႕ စီမံခန္႕ခြဲသူ တစ္ေယာက္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ႕ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း (အစိုးရဌာန၊  ပုဂၢလိကလုပ္ငန္း) သာမက  မိသားစုေတြမွာလည္း လိုအပ္တဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

All change is not progress, all movement is not forward.

“ အေျပာင္း အလဲျဖစ္တိုင္း၊ တိုးတက္တာ မဟုတ္သလို လွုပ္ရွားမွုေတြ အားလံုးဟာလည္း ေရွ႕ကို ေရာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး”

အလုပ္ေတြကေတာ႕ ပင္ပင္ပန္းပန္း ၾကိုးစားျပီး လုပ္တယ္။  ဒါေပမဲ႕ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ ၊လူပင္ပန္းျပီး ဘာမွ ျဖစ္မလာဘူး ဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္လိုက္တဲ႕  အလုပ္အတြက္ နဂိုကထဲက  ၾကိုတင္ မစီစဥ္ထားခဲ႕လို႕  ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း (Planning)သည္  ၾကိဳတင္ခန္႕မွန္းျခင္း (Fore casting)နဲ႕  ဆက္စပ္ေနပါတယ္။  ၾကိဳတင္ခန္႕မွန္းျခင္း (Fore casting) ဆိုတာ အနာဂါတ္ကို  ၾကိဳတင္ ရွုျမင္ျခင္းပါ။ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း (Planning)ဆိုတာ ၾကိဳတင္ ခန္႕မွန္းျခင္း အေပၚ အေျခခံျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ Decision Making  ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယံုၾကည္ ကိုးစားေလာက္တဲ႕  ခန္႕မွန္းျခင္း မရွိဘဲ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း   မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။

ပညာရွင္ အခ်ိဳ႕ေတာ႕ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္းဆိုတာ “ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ႕ ေနရာနဲ႕ ေ၇ာက္ခ်င္တဲ႕ ေနရာအၾကား ကြာဟခ်က္ကို တံတား ခင္းေပးျခင္း ျဖစ္တယ္” လို႕ဆိုပါတယ္။

လုပ္ငန္းတစ္ခု ေဆာင္ရြက္တဲ႕ ေနရာမွာ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲထားျခင္း (Planning)မရွိရင္ ၾကိဳတင္ ရည္မွန္းထားတဲ႕ လမ္းေၾကာင္းကို မေရာက္ဘဲ စက္ပ်က္ေနတဲ႕ လမ္းညႊန္ ကရိယာမပါလို႕  ေမ်ာခ်င္ရာ ေမ်ာသြားႏိုင္တဲ႕ သေဘာၤတစ္စင္းလို ျဖစ္ေနမွာပါလို႕လဲ ေျပာေလ႕ရွိပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္းကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႕ဆိုထားတာကေတာ႕-

Planning is defined as the activity by which managers analyse present conditions to determine ways of realizing a desirable future condition.

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္းဆိုတာ ပစၥဳပၸါန္ အေျခအေနကို စိစစ္ျပီး အနာဂါတ္မွာ သင္႕ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ႕ အေျခအေနေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ဖို႕ အတြက္  စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္တာ ကိုေခၚပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာတြင္ ထည္႕သြင္း စဥ္းစားရမည္႕ အခ်က္မ်ား

(၁) အဖြဲ႕အစည္း၏ ရည္မွန္ခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္ သတ္မွတ္ျခင္း Objective

(၂) မူ၀ါဒမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ျခင္း Policy

(၃) လုပ္နည္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ျခင္း Method

(၄) နည္းစဥ္မ်ားကို သတ္မွတ္ျခင္း Procedure

ရည္မွန္းခ်က္ Objective

“ရည္မွန္းခ်က္ ဆိုသည္မွာ စီမံခန္႕ခြဲ၇ာတြင္ နယ္ပယ္ ျပတ္သားေစ၍ ဦးတည္ရာ ညႊန္ျပသည္႕ ပန္းတိုင္ ျဖစ္ေပသည္”

ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ရာတြင္ အဖြဲ႕အစည္းၾကီး၏ အဆင္႕ျမင္႕ စီမံခန္႕ခဲြမွု အဆင္႕မွာ ေယဘူယ်က်တဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ခ်မွတ္ျပီး ေအာက္ေျခ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တိက်တဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ခ်မွတ္ရပါမယ္။ ေအာက္ေျခ အဖြဲ႕အစည္းေတြျဖစ္တဲ႕ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ  စီမံခန္႕ခဲြမွုအဆင္႕ Operation Management အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္တဲ႕  အခါ မိမိအဖြဲ႕ အစည္းရဲ႕ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္ကာလ အေျခေနတို႕ ေပၚမူတည္ျပီး  ခ်မွတ္မွသာ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္တဲ႕အခါ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ အဆင္႕ျမင္႕ စီမံခန္႕ခဲြမွု အဆင္႕က စျပီး ေအာက္ဆံုးအထိ  အဆင္႕တိုင္းကို ရည္မွန္းခ်က္နဲ႕ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္႕  အလုပ္ေတြကို တေျပးညီ ခ်မွတ္ လိုက္နာ  ေဆာင္ရြက္ေစရန္ အခက္အခဲေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

ရည္မွန္းခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး

ရည္မွန္းခ်က္ေတြကေတာ႕-

(၁)ကာလရွည္ရည္မွန္းခ်က္

(၂)ကာလတိုရည္မွန္းခ်က္

(၃)အဓိကရည္မွန္းခ်က္

(၄)အရန္ရည္မွန္းခ်က္ တုိ႕ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလတို၊ ကာလရွည္ဆိုတဲ႕ ကာလအပိုင္းအျခားကေတာ႕ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံနဲ႕တစ္ႏိုင္ငံ ကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္။  တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံက (၁၀)ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ ကာလရွည္လို႕ သတ္မွတ္ျပီး တစ္ခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံကေတာ႕ အႏွစ္(၂၀)မွ ကာလရွည္လို႕ သတ္မွတ္တာလည္းရွိပါတယ္။

“လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္း(Planning)”

ရည္မွန္းခ်က္ အဂၤါရပ္မ်ား

၁။ ျပည္႕စံု၍ရွင္းလင္းျခင္း

အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို ျပည္႕စံုရွင္းလင္းစြာ ေ၇းသားေဖာ္ျပျပီး သက္ဆိုင္သည္႕ ၀န္ထမ္းအားလံုးကို အသိေပးရပါမယ္။

၂။ တည္ျငိမ္ျခင္း

ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ခဏခဏ မေျပာင္းလဲသင္႕လို႕ဆိုပါတယ္။

လူပုဂိၢဳလ္ တစ္ေယာက္ဟာ သူ႕ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကိုိ သူၾကိဳက္သလို ခဏခဏ ေျပာင္းရင္ လို္က္နာႏိုင္ျပိး လူအမ်ားပါ၀င္တဲ႕ အဖြဲ႕အစည္း ဆိုင္ရာ ရည္မွန္းခ်က္ ကိုေတာ႕ ခဏခဏ မေျပာင္းလဲသင္႕ပါဘူး။ စီမံခန္႕ခြဲသူရဲ႕ ဆႏၵေျပာင္းလဲတာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္းတည္း အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕  ရည္မွန္းခ်က္ကို ခ်က္ျခင္း ေျပာင္းလဲရင္ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ စနစ္တက် ျပင္ဆင္မႈ ရွိမလားလို႕ အခက္အခဲ ဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ရံုးခ်ဳပ္နဲ႕တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ႕ ဌာန အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေ၀းကြာလြန္းတာေၾကာင္႕ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုး အေနနဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ ေျပာင္းတိုင္း လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို တစ္ခ်ိန္တညး္မွာ ေျပာင္းလဲဖို႕ မလြယ္ကူပါဘူး။ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ခဏခဏေျပာင္းရင္ အဖြဲ႕အစညး္ေတြ ဗရမ္းဗတာ ျဖစ္တတ္ရံုမက ၀န္ထမ္းေတြလညး ္စိတ္ဓာတ္ က်ဆင္းလာျပီး စီမံခန္႕ခြဲသူေတြ အေပၚ ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ႕နည္း လာပါတယ္။

ဒါေပမဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို လံုး၀ မေျပာင္းလဲရဘူးလို႕ မဆိုလိုပါဘူး။ ရည္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ျခင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအခ်က္ႏွင္႕ အေျခအေနေတြဟာ  အျမဲတည္တံ႕ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေန ေျပာငး္လဲသည္႕ အားေလ်ာ္စြာ ရည္မွန္းခ်က္ကိုလညး္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲရပါမယ္။ ျပင္ရပါမယ္။ ေျပာင္းလဲဖို႕ လိုရင္လည္း ေျပာင္းလဲမယ္႕ အေၾကာင္းကို သက္ဆိုင္သူေတြကို ၾကိဳတင္ အသိေပး ထားသင္႕ပါတယ္။ ရည္မွန္းခ်က္ ေျပာင္းလဲရင္ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲဖို႕ မလြယ္ကူေပမဲ႕ လိုအပ္လို႕ ေျပာင္းလဲတဲ႕အခါ လုပ္ငန္းတည္တည္ ျငိမ္ျငိမ္နဲ႕ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။

၃။ရည္မွန္းခ်က္သည္ တည္ဆဲဥပေဒႏွင္႕ မဆန္႕က်င္ဘဲ လူ႕က်င္႕၀တၱရားႏွင္႕ကိုက္ညီျခင္း

ဥပေဒက မူးယစ္ေဆး၀ါး ေရာင္း၀ယ္ျခင္းကို တားျမစ္ ထားပါလ်က္ မူးယစ္ေဆး၀ါး ေရာင္း၀ယ္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ခ်ရင္ ဥပေဒကို ဆန္႕က်င္ရာ ေရာက္ပါမယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ သေဘာတူညီျပီးသား ကုန္စည္ အရည္အေသြးကို မထုတ္ လုပ္ေပးဘဲ ညံံ႕ဖ်င္းတဲ႕ အရည္အေသြး ရွိတဲ႕ကုန္စည္ကို ထုတ္လုပ္ေပး ရင္လညး္ ဥပေဒနဲ႕ ဆန္႕က်င္သည္သာမက လူ႕က်င္႕၀တၱရား ခ်ိဳးေဖာက္ရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။

မူ၀ါဒPolicy

မူ၀ါဒ ဆိုတာကေတာ႕ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ႕ေနရာမွာ  ခ်မွတ္လိုက္နာတဲ႕ ေယဘူယ် လမ္းညႊန္ျဖစ္ပါတယ္။

မူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳး

၁။ အဓိကမူ၀ါဒMain Policy

အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုး အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ အဆင္႕ျမင္႕ စီမံခန္႕ခြဲသူ Top Managerေတြ ခ်မွတ္ အသံုးျပဳပါတယ္။

၂။ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာမူ၀ါဒ Functional Policy

ဥပမာ-ကုန္ထုတ္မူ၀ါဒ၊ ကုန္ေရာင္းမူ၀ါဒ

-ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒ၊ ၀န္ထမ္းေရးရာမူ၀ါဒ

၃။ အေထြေထြမူ၀ါဒ General Policy

အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ဌာနအားလံုးႏွင္႕သက္ဆိုင္ပါတယ္။

၄။ ဌာနဆိုင္ရာမူ၀ါဒ Departmental Policy

ဌာနခဲြတစ္ခုနဲ႕သာ သက္ဆိုင္ပါတယ္။

မူ၀ါဒရဲ႕ အဂၤါရပ္မ်ား

မူ၀ါဒရဲ႕ အဂၤါရပ္ေတြကေတာ႕-

(၁) ရွင္းလင္းျပတ္သားျပည္႕စံုျခင္း

(၂) က်ယ္ျပန္႕ျခင္း

(၃) တရားမွ်တ၍ လူ႕က်င္႕၀တ္ႏွင္႕ သင္႕ေလ်ာ္ကာလိုက္နာ က်င္႕ေဆာင္ေစႏိုင္ျခင္း

(၄) တာ၀န္ခံေတြက အျခားသူေတြကို အလုပ္ခြဲေ၀ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင္႕ေပးျခင္း

(၅) ဥပေဒႏွင္႕မဆန္႕က်င္ျခင္း

မူ၀ါဒေတြကို ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ မထားရင္ သူနဲ႕ပက္သက္တဲ႕ ဒြိဟ သံသယေတြ ေပၚေပါက္ျခင္း၊ ဆိုလိုခ်က္ကို အျငင္းပြားျခင္းနဲ႕  တျခား ျပသာနာေတြ ေပၚေပါက္ ရွုပ္ေထြးျခင္း ျဖစ္ႏိုင္လို႕ မူ၀ါဒကို ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းဟာ အသင္႕ေတာ္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္နည္း (Method)

လုပ္နည္း ဆိုတာကေတာ႕ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို  လုပ္ကိုင္တဲ႕ ေနရာမွာ  ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ေရာက္ရွိဖို႕ အသံုးျပဳတဲ႕ အင္အားစုေတြ ၊  ကုန္က်ခြင္႕ရွိတဲ႕ ေငြေၾကး၊ အခ်ိန္နဲ႕ လုပ္အား စသည္တို႕ေပၚ မွီျပီး အလုပ္လုပ္နည္းကို သတ္မွတ္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။  လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အားလံုးအတြက္ လုပ္နည္းရွိဖို႕ လိုပါတယ္။

လုပ္နည္းကို ေယဘူယ်အားျဖင္႕၂မ်ိဳးခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။

(၁) စီမံခန္႕ခြဲမႈဆိုင္ရာ လုပ္နညး္ Managerial Method

P2ORD2CO2L ျဖစ္ပါတယ္။

(၂) အတတ္ပညာ ပိုင္းဆိုင္ရာလုပ္နည္း Technical Method  ပညာ ရပ္ ကြဲျပားျခားနားေနသည္ႏွင္႕အမွ် လုပ္နည္းမ်ား ကြဲျပားမွာျဖစ္ပါတယ္။

နည္းစဥ္ Procedure

နည္းစဥ္ဆိုတာ လုပ္ငန္းတစ္ခု လုပ္ကိုင္တဲ႕ ေနရာမွာ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိတဲ႕ အလုပ္ေတြကို မည္သည္႕ အစီအစဥ္အရ ျပဳလုပ္ရမည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို အခ်ိန္အားျဖင္႕ ျဖစ္ေစ၊ အစဥ္လိုက္ အားျဖင္႕ျဖစ္ေစ၊  သတ္မွတ္ေဖာ္ျပတဲ႕  ညႊန္ၾကားခ်က ျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာတြင္ သတိျပဳရမည္႕ အခ်က္မ်ား

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာတြင္ ေအာက္ပါ အခ်က္ေတြကို သတိျပဳရပါမယ္။

(က) ႏိုင္ငံေတာ္ မူ၀ါဒမ်ားႏွင္႕ကိုက္ညီျခင္း Identification

(ခ) အျခားေသာ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္မ်ားႏွင္႕ စပ္ဟပ္မႈရွိျခင္း Integration

(ဂ) ေရွ႕ေနာက္ညီညႊတ္မႈရွိျခင္း Consistency

စီမံမႈျပဳျခင္းဟာ ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္ Expectation၊ ၾကံရြယ္ခ်က္ intention တို႕နဲ႕ ကြာျခားမႈ ရွိပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္တို႕၊ၾကံရြယ္ခ်က္တို႕ဆိုတာ အလုပ္သေဘာ မပါပါဘူး။ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆဲြတာကေတာ႕ အလုပ္သေဘာ ပါပါတယ္။ တကယ္လုပ္ရင္ တကယ္ျဖစ္ႏိုင္တဲ႕Workability  လုပ္ငန္းစဥ္ေတြဘဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ဖို႕ ညွိႏွိဳင္း ျပင္ဆင္မႈေတြ၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ၊ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုတာေတြက လုပ္ငန္း အစီအစဥ္  ေရးဆြဲျခင္းရဲ႕ ေလးနက္မႈကို ေဖာ္ျပပါတယ္။

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲျခင္းအေပၚ ၾသဇာ သက္ေရာက္ေသာ အခ်က္မ်ား

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာမွာ ေအာက္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြေပၚ  မူတည္ျပီး ျခားနားတတ္ပါတယ္။

(က) လုပ္ငန္းရဲ႕ သေဘာသဘာ၀မ်ား

ဥပမာ- ေရခဲထုတ္လုပ္ငန္း နဲ႕မီးျခစ္ထုတ္တဲ႕ လုပ္ငန္းတို႕ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြ မတူတဲ႕အတြက္ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ေတြ ေရးဆြဲရာမွာ တူညီမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

(ခ) စီမံခန္႕ခြဲသူ၏ စိတ္ဆႏၵမ်ား

လုပ္ငန္း တစ္ခု ေဆာင္ရြက္ျဖစ္ရန္မွာ ထိပ္ပိုင္းအဆင္႕ စီမံခန္႕ခြဲသူမ်ား၏ ခြင္႕ျပဳခ်က္၊ ယင္းတို႕၏ သေဘာတူညီမႈနဲ႕  ေဆာင္ရြက္ရလို႕ စီမံခန္႕ခြဲသူေတြရဲ႕ စိတ္ဆႏၵ စိတ္၀င္စားမႈေပၚ မူတည္ျပီး လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲတာ ေကာင္းတယ္၊  မေကာင္းဘူးဆိုတာ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။

(ဂ) လုပ္ငန္း၏ အထူးသီးျခား ျပင္ပအေျခအေနမ်ား

လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္ေသာ ရာသီဥတု၊ ေရေျမသဘာ၀၊ ကုန္ၾကမ္း ရရွိေရးမွအစ စီးပြားေရးရာ အေျခေနတို႕က စီမံမႈရဲ႕ သီးျခားအသြင္ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္း သဘာ၀ျခင္း တူတဲ႕တိုင္ေအာင္ အဲဒီအခ်က္ေပၚ မူတည္ျပီး လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာမွာ ကြဲျပားႏိုင္ပါတယ္။

(ဃ) လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေရးဆြဲေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ား၏ အရည္အခ်င္း

လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ေရးဆြဲတဲ႕  ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕  ပညာအရည္အခ်င္း  အေတြ႕အၾကံဳေပၚ မူတည္ျပီး ကြဲျပား ျခားနားႏိုင္ပါတယ္။

အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႕တဲ႕ အခ်က္(၄)ခ်က္ေပၚ မူတည္ျပီး လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေ၇းဆြဲပံုေရးဆြဲနည္း ကြဲျပားႏိုင္မယ္႕ လုပ္ငန္း အစီအစဥ္ ေ၇းဆြဲတိုင္း  ပါ၀င္ရမယ္႕  အလုပ္အဆင္႕ေတြ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီ အလုပ္အဆင္႕ေတြအတြက္ သတင္း အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းရတဲ႕ အခါမွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ  ေမးခြန္းေတြနဲ႕ စုေဆာင္းရပါတယ္။

ေမးရမယ္႕ ေမးခြန္းေတြကေတာ႕-

- ဘာလုပ္ရန္လိုအပ္သနည္း  What

- ဘာေၾကာင္႕လုပ္ရမည္နည္း  Why

- ဘာမွာလုပ္မည္နည္း  Where

- ဘယ္အခ်ိန္တြင္ လုပ္မည္နည္း When

- ဘယ္သူ လုပ္မည္နည္း Who

- ဘယ္လို လုပ္မည္နည္း How စတာေတြျဖစ္ပါတယ္။




0 comments:

Post a Comment